Under början av 2024 kommer flertalet vårdenheter på Ersta sjukhus successivt övergå till den digitala tjänsten Alltid öppet. Med Alltid öppet kan du enkelt kontakta din vårdenhet på Ersta sjukhus på en tid som passar dig.
Tänk på att aktivera notiser från Alltid öppet i appen för att inte riskera att missa viktig information från oss.
Fördelar med Alltid öppet
I tjänsten Alltid öppet kan du kontakta Ersta precis när du vill. Du slipper telefonköer och du behöver heller inte gå och vänta på att du ska bli uppringd på en viss tid.
En annan fördel är att du har möjlighet att läsa den information du får från vården när det passar dig många och du får en överblick över dina kontakter med oss.
Via Alltid öppet kan även din vårdpersonal kontakta dig, till exempel inför ett besök hos oss med frågor om hur du mår, eller få återkoppling om till exempel provresultat efter ett besök. Kontakten är främst via chatt men kan även ske via videobesök.
Det här är några av tjänsterna kan vi hjälpa dig med när du loggat in i Alltid öppet:
- Avboka och omboka tid
- Få rådgivning via chatt eller video
- Förnya recept
- Få personligt anpassad information från vården
- Få elektronisk kallelse
De tjänster som respektive vårdenhet erbjuder framgår när du har loggat in i Alltid öppet. Om din enhet inte är ansluten än så kan du kontakta dem via 1177 e-tjänster.
Alltid öppet-appen är kostnadsfri och finns att ladda ner via App Store, Google Play och AppGallery. Alltid öppet finns även finns som webblösning på www.alltidoppet.nu. Du loggar in säkert med BankID eller Freja eID Plus.