När du som patient eller närstående har synpunkter, klagomål eller förbättringsförslag på din vård och behandling är det i första hand den enhet du besökt som ska ta emot och bemöta dina synpunkter. Det är verksamheten som bäst kan förklara vad som har hänt och vidta åtgärder för att det som hänt inte ska inträffa igen.
Kontaktuppgifter till våra verksamheter hittar du här: Avdelningar och mottagningar.
Skicka in blankett med din synpunkt, klagomål eller förbättringsförslag
Om du inte kan eller vill vända dig till enheten direkt, kan du lämna synpunkter, klagomål eller förbättringsförslag genom att ladda ner, fylla i och posta blankett till oss. Dina synpunkter hanteras anonymt, men om du vill få återkoppling, behöver du lämna dina kontaktuppgifter.
Blankett synpunker, klagomål och förbättringsförslag >>
Adress:
Ersta sjukhus:
Namn på enhet eller klinik
Box 4619
116 91 Stockholm