Personal pratar i headset

Kontakta oss i Alltid öppet

Du som är patient på Ersta sjukhus kan få hjälp med många av dina vårdärenden digitalt i tjänsten Alltid öppet.

Med Alltid öppet kan du enkelt kontakta din vårdenhet på Ersta sjukhus på en tid som passar dig. Tänk på att aktivera notiser från Alltid öppet i appen för att inte riskera att missa viktig information från oss. 

Fördelar med Alltid öppet

I Alltid öppet kan du kontakta Ersta precis när du vill. Du slipper telefonköer och du behöver heller inte gå och vänta på att du ska bli uppringd på en viss tid.

En annan fördel är att du har möjlighet att läsa den information du får från vården när det passar dig och du får en överblick över dina kontakter med oss.

Via Alltid öppet kan även din vårdpersonal kontakta dig, till exempel inför ett besök hos oss med frågor om hur du mår, eller få återkoppling om till exempel provresultat efter ett besök. Kontakten är främst via chatt men kan även ske via videobesök. 

Det här är några av tjänsterna kan vi hjälpa dig med när du loggat in i Alltid öppet:

  • Avboka och omboka tid
  • Få rådgivning via chatt eller video
  • Förnya recept
  • Få personligt anpassad information från vården
  • Få elektronisk kallelse - Du måste öppna kallelsen inom 48 timmar från att du fått den. Om kallelsen inte öppnas registreras den som oläst och du får en påminnelse med vanlig post.

De tjänster som respektive vårdenhet erbjuder framgår när du har loggat in i Alltid öppet. 

Alltid öppet-appen är kostnadsfri och finns att ladda ner via App Store, Google Play och AppGallery. Alltid öppet finns även finns som webblösning på alltidoppet.nu. Du loggar in säkert med BankID eller Freja eID Plus.

Se till att ha den senaste uppdateringen av appen för att inte riskera att missa nya funktioner och buggfix.