Utmärkelserna är ett välkommet bevis på att arbetet med att ständigt förbättra service och att vara lyhörd för vad gästerna önskar, lönar sig. Hotellet följer bland annat upp all feedback från gäster genom direkt återkoppling och i vissa fall större interna utvecklingsprojekt.
- De senaste åren har vi arbetat aktivt dels med att kategorisera våra hotellrum, dels med att vara tydliga med vad vi erbjuder. Det tillsammans med kontinuerlig utveckling, har vi märkt minskat både frågor och missnöje. I och med utmärkelserna får vi även ett tydligt bevis på att vår strategi för hotellutveckling lett till nöjdare gäster, berättar Åsa Dahlström, affärsutvecklare på Ersta konferens, hotell & terrass.
En stor bidragande anledning till de höga gästbetygen är även alla medarbetare som gör sitt bästa för att hjälpa gästerna under hela vistelsen från första mötet i receptionen, vid frukost till städning och ut-checkning. En stor eloge till dem som i många fall gör betydligt mer än vad som förväntas genom påhittiga lösningar och research inom det mest udda områden. Allt för att gästen ska få ut så mycket som möjligt av sin vistelse i Stockholm.